ClauSEO

Optimitza!

Fes que la teva pàgina sigui atractiva i que els teus clients trobin el que busquen

DADES, ANALÍTICA WEB I CRO

L'era de les dades i les analítiques al Màrqueting Digital

Si d’alguna cosa podem estar segurs és que si traslladem el nostre negoci a una pla digital, obtindrem molta més informació sobre el nostre client, de la que podríem recaptar en altres plans més analògics.

En l’era del Big Data, les petites empreses no podem desaprofitar l’oportunitat de nodrir d’informació important la nostra estratègia. És el primer cop en la història en què podem tenir accés a un munt d’informació important i rellevant sobre el comportament dels nostres clients envers al nostre negoci.

Per això, volem ajudar-te a trobar-les, interpretar-les i utilitzar-les a favor teu.

Escolleix el teu objectiu amb les dades i analítiques

El primer que has de tenir clar és quin és el teu objectiu.

Per exemple, si tenim una web d’articles informatius, el nostre objectiu és que els usuaris passin molt temps en la nostra web. Si som un ecommerce, serà que els usuaris arribin a comprar un o diversos productes. I si tenim una pàgina de serveis el nostre objectiu serà que emplenin el formulari i deixin les seves dades.

En definitiva, vendre i/o convertir a tots els usuaris que ens visiten en clients.

La paraula màgica: conversió d'usuaris a clients

Augmentar la taxa de conversió d’una pàgina web no és senzill, però tampoc impossible. Ja fa anys que les empreses de màrqueting digital comptem amb un paràmetre anomenat Ràtio d’Optimització de la Conversió o CRO per les seves sigles en anglès ‘Conversion Rate Optimization’.

Aquest concepte neix de la idea de mesurar l’experiència de les persones a la xarxa i descobrir quins són els elements que fan que finalment un usuari es quedi més estona a una web, què coses fan que perdi l’interès, que acabi comprant o que abandonin.

T’imagines poder mesurar tot això? Llavors podríem fer que la nostra pàgina web resulti atractiva i clara per als usuaris que la visiten.

Com mesura el CRO l'experiència del client

Si una pàgina web té un disseny lleig, si triga molta estona a carregar, si no s’entén com està organitzada, si no et transmet confiança, si has d’omplir molts formularis per demanar informació, … Tot això afecta en com els usuaris poden percebre una web. Oi?

Per tant, el CRO intenta mesurar, en una pàgina web, valors com:

  • La taxa de rebot

  • El temps mitjà que passa un usuari a una pàgina

  • Conversió dels visitants en clients o subscriptors

  • El temps de càrrega de la web

  • Trànsit a la web des de les xarxes socials

  • Claredat a la informació de la web (baners, CTA, serveis o productes)

  • Nombre de clics fins a la compra o formulari de contacte

  • Respondre clarament a les preguntes dels usuaris

  • Usabilitat de la web en diversos dispositius.

Tots aquest valors incideixen a experiència final del client.

En definitiva, hem de fer que la nostra pàgina web sigui un lloc on el client pugui trobar tota la informació que necessita de manera fàcil i clara, i que el moment de compra, subscripció o contacte, sigui el més ràpid i senzill possible.

Com analitzem un indicador tan subjectiu com és el CRO?

Per a començar tenim una eina magnífica anomenada Google Analytics totalment gratuïta i amb la qual podrem començar a tenir alguns dels insights més importants sobre el comportament dels usuaris que visiten la teva pàgina web.

Amb aquesta primera eina tindrem accés a dades molt concretes, com quant de temps està un usuari a la web, quina és la pàgina més visitada, d’on venen els usuaris, la quantitat de persones que arriben al carret de la compra o al formulari de contacte, entre d’altres.

Tota aquesta informació ens ajudarà a marcar un camí concret sobre el qual podrem començar a millorar l’experiència dels usuaris i fer-la més efectiva.

A més, existeixen altres proves com són els mapes de calor, mesurar la velocitat de càrrega o els clàssics test A/B. Totes aquestes proves ens donaran informació complementària i valuosa sobre com es comporten els usuaris en relació a la informació que els estem oferint.

Què pot fer ClauSeo per tu?

Sense embuts: Millores realistes i basades en dades objectives que milloraran l’engagement dels teus usuaris.

Zafir

350€

Maragda
image/svg+xml

950€/mes

Robí
image/svg+xml

1450€/mes

Tot el de zafir i

Tot el de maragda  i

*La estratègia CPO Automàtica requereix d’un seguiment + informe mensual: 30€/campanya

CRO (optimització de la taxa de conversió) te com objectiu augmentar la taxa de conversió. Per tenir èxit, s’han de fer millores i canvis. Això implica optimitzar el màrqueting, el disseny web, la seva usabilitat, la redacció de continguts, etc. Son tots ells, aspectes que influeixen de forma decisiva en el percentatge de conversió de la teva web, de la teva Campanya de màrqueting, de la teva landing, etc. Tingueu en compte aquests aspectes abans d’implementar una campanya de CRO.

Si això és el que vols, Què esperes?

Zafir

350€

Maragda
image/svg+xml

950€/mes

Tot el de zafir i

Robí
image/svg+xml

1450€/mes

Tot el de maragda  i

*La estratègia CPO Automàtica requereix d’un seguiment + informe mensual: 30€/campanya

CRO (optimització de la taxa de conversió) te com objectiu augmentar la taxa de conversió. Per tenir èxit, s’han de fer millores i canvis. Això implica optimitzar el màrqueting, el disseny web, la seva usabilitat, la redacció de continguts, etc. Son tots ells, aspectes que influeixen de forma decisiva en el percentatge de conversió de la teva web, de la teva Campanya de màrqueting, de la teva landing, etc.

Tingueu en compte abans d’implementar una campanya de CRO

Si això és el que vols, Què esperes?